Tuesday 16 April 2013

POST - OPERATION 2

14/3/2013 Appointment Dr. Few days before app ada gtau closet friend pasal diri aku yang fobia tiap kali jumpa Dr. Bayangkan sepanjang peknen, tiap kali jumpa Dr ada je mende pelik2 yang jadik pada kandungan aku. Even masa before D n C punye takut sebab terbaca kat blog Dr Zubaidi sesapa yang buat D n C tapi darah still berpanjangan kemungkinan ada sisa-sisa D n C yang still tak habis keluar so kena D n C lagi sekali. Seram baca masa tu. Rupanya aku punye kes bukan seram lagi.. Mengerikan. Terus detect ectopic! Tapi kalau pikir-pikir balik kan tiub pun dah takde, apa masalah lagi kan. Mesti la dah clear zahir batin.

Sampai klinik kul 12 lebih. Lunch dulu kat cafe. Around pukul 2.30 petang lepas naik lunch aku yang first dipanggil. Al maklumlah orang bayak kes. Inform Dr bleeding lagi. Dr kata memang lama sikit sebab tu trauma operation. Then dia cek tempat operation (First time masuk sini takyah TVS - faham2 lah kan..heaven jek rasa) dia kata ok. Dah baik! Itu je dia kata dah tu dengan selamba rocknya tarik benang (actually macam tali tangsi mungkin untuk water proof).Aduh.Terjerit kecik aku. Ngilu tapi sekejap je.

Sambung perbincangan Dr bagitau rahim ok. Boleh dah proceed FET tapi kena tunggu 3 cycle period. Aku cam ye tak ya je masa ni. Yalah! Trauma lagi..Dr bagi siap-siap progynova nama ubat tu, makan 2 biji tiga kali sehari kul 7 pagi, 3 petang dan 11 malam. Makan ni hari kedua period cycle ketiga. Baik Dr.

And guess what? Keje aku sekarang menggoogle berapa lama baru dapat period balik lepas ectopic operation. Huhuhu. Kepada kawan-kawan yang melawat sepanjang aku 'sakit', yang call dan message tanya keadaan aku juga ramai. Yang tanya khabar dan sampaikan salam masing2 juga sangat aku hargai. U all really make my day! Terima kasih tak terhingga diucapkan. Hanya Allah yang mampu membalasnya. Sayangggg korang semua....

Special for hubby I like to say this :

Some where over the rainbow
Skies are blue
And the dreams that u dare
to dream really do come true


No comments:

Post a Comment