Sunday 28 April 2013

FET TIPS

Since I will go for FET this June, I started searching for tips to increase the success rates of FET. Here are some of them :
1. Do acupuncture - aku tak buat pun yang ni masa Fresh IVF and rasanya tak sempat jugak untuk FET
2. Eat pineapple core - pun aku takde buat ni masa Fresh IVF and i ask around to closest friend rasanya dalam masyarakat kita nanas ni tajam. Tapi pineapple core ni yang dok ditengah-tengah nanas tu. Tajam jugak ke..entah tak tau.Yang ni boleh cuba untuk FET. (in fact, omputeh yang makan ni makan masa 2WW! bukan b4 FET pun)
3. Eat walnuts and pure grape juice during 2WW - sama macam pineapple core tapi yang ni macam less risk,so bolehlah aku amalkan masa  2WW FET nanti
4. Stop caffeine and ice or overly cold water - ais aku tak minum, cold water ada sikit-sikit so harus dihentikan mulai hari ni. Kafein lak alahai,,,,susahnya, aku dah lah peminum tegar kopi. Kadang tu, terminum sikit masa wat untuk hubby. Dengar kata teh ngan milo pun ada kafein sikit. Sudahnya aku dah jarang order air sebab tak banyak choice. Takkan nak minum horlick je setiap kali.
5. Kept socks on and wear blanket or sweat shirt over the belly - yang ni aku tak buat pun masa 2WW Fresh IVF, insha Allah boleh diamalkan masa FET.
6. Stay cheerful and watch a lot of comedies while 2WW - tak buat gak dulu. Risau lebih dari cheerful. Try buat masa FET
7. Eat warm food and warm water or room temperature food and water - yang panas sangat pun jangan apatahlagi yang sejuk sangat. Cuba buat nanti. Insha Allah..

Dan puan omputeh ni kata diorang pun tak tau tips mana yang berkesan, tapi diorang berjaya conceive. Yang pasti, Kun Faya Kun....apabila dikatakan Jadilah! Maka Jadilah ia - surah Yaassin. Semuanya kuasa Allah semata-mata. Amin Ya Allah..permudahkanlah Ya Allah..

4 comments:

  1. Kita usaha je la kan... mana tau ada rezeki... :-)

    ReplyDelete
  2. InshaAllah, semoga semuanya dipermudahkan nanti.. Aamiin... :)

    ReplyDelete
  3. Mudaha2an..tq.sama2lah kita :-)

    ReplyDelete