Sunday 21 April 2013

FASA PRA - FET

Semalam ada message Dr bagitau " I get my first period today".Then pagi bangun tido Dr reply "ada berapa embryo lagi tersimpan". Errkkk! Dia saja tanya ke atau dia ingat aku dah nak buat FET. Salah aku ialah tak masukkan ayat 1st cycle dalam message tu. Aku jawab " ada 6.tp kena tunggu 3rd cycle kan. Ini baru first cycle dr. tapi kalau 3rd cycle mcm kena bulan puasa je dr. mcm mana ya. 2nd cycle bulan 5 tak boleh ke dr. tq" - Biasalah message kemusykilan aku haruslah panjang berjela.hahaha. Still waiting for reply.

Suka suki aku jek kan nak buat 2nd cycle. helooooo..dah baik ke operate hang tu?Memandai jek

Aku dah mula berkira-kira. Period aku selama ni cycle nya sesuka hati tapi range between 30 - 40 days. Maknanya kalau bulan ni 20 hb, bulan depan 25, bulan lagi satu 30. Macam tulah. Yang 30 tu maknaya 30 Jun. 1 Julai kira CD2 dah satart makan progynova 3 kali sehari. Kul 7 pagi, 3 ptg and 11 malam.10 Julai dah 1 Ramadan aku baru terkedek-kedek  CD9. Ada lagi 12 hari to go until CD21. Takkan tak puasa 12 hari. Fengsan makcik nak menggantinya. Pastu nanti bed rest pulak sepanjang puasa, tak meriahlah ramadan aku tahun ni..Huhuhu.

Kalau Dr kata 2nd cycle boleh, aku on. Kalau tak lepaskan ramadan, lepas raya kang la baru proceed. Meantime, keje aku menggoogle do's and don't during FET. banyak yang omputeh punya lah. Nanti dah lapang-lapang aku update.

No comments:

Post a Comment