Tuesday 29 April 2014

Sentiasa rindu

Walau ke mana pun aku membawa diri ini pergi, kenangan bersama arwah Nur Fayyadh Husna tetap bersamaku..today dah CD7, hanya spotting, mungkin esok dah boleh mandi dan inshaAllah dah boleh hadiah bacaan yassin seperti biasa..

Aku belum jumpa doktor lagi untuk result pap smear.Mungkin next week baru pergi. Tak urgent sangat.Just tvs untuk tengok still ada fungus atau tak,dan cyst kat ovary kiri ada lagi atau tidak.

FET lambat lagi..another 7 months to go..tapi selalu jugak terfikir2 pasal ni..padahal lama lagi. Agaknya orang yang undergo IVF memang macam ni eh.. :-). Ada orang post kat fb :

FAIL = First Attempt In Learning
END  = Effort Never Dies
NO   = Next Opportunity

Ini bermakna usaha yang kita rasa fail, sebenarnya baru first attempt in learning, yang kita rasa takde harapan lagi..its the end sepatutnya menjadikan effort never dies and bila the answer is no kita tukarkan kepada next opportunity.Semoga jatuh bangun kita dalam usaha memerangi infertility tidak berakhir..Semoga semua usaha yang kita lakukan dan akan lakukan diberkati Allah dan dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah..InshaAllah..Amin..

6 comments:

  1. Kak Nuriz, sue yg blum penah buat IVF ni dh pikir negatif2..always pikir yg kebarangkalian nak dptkan anak tu ssh..sedngkan cuba pun belum :( bila la sue nak mula kan step tuk IVF ni.. huhuh

    *Al-Fatihah untuk Nur Fayyadh Husna

    ReplyDelete
  2. Tipu lah kalau tak rasa sikit pun bimbang,ke ada yang sangat tough macam tu..Akak tengah cuba fikir yang baik2 supaya dapat yang baik2 saja..takpe Sue, doa dipermudahkan Allah..inshaAllah, bila tiba masanya smooth je jalannya nanti..Akak doakan usaha Sue dilorongkan Allah..Amin..

    ReplyDelete
  3. Al fatihah utk baby Nur Fayyadh Husna. Dia menunggu akak di syurga. lebih kurang ja kita saye CD5 ;D Smoga Allah permudahkan urusan kak Nuriz.

    ReplyDelete
  4. Thanks sis..Cycle akak kadang2 tetap,kadang2 tak tetap..kena tunggu period Mei pulak..Semoga Allah permudahkan urusan sis juga..Amin..

    ReplyDelete
  5. akak, thanks for sharing FAIL, END and NO tu... Smg Allah mudahkan usaha kita dan diberikan nikmat itu satu hari nanti...amin...

    ReplyDelete
  6. Ha'ah,kawan share kat fb..rasa sangat bermanfaat terutama untuk journey TTC yang berliku2..InshaAllah Nina,sama2 kita usaha dan berdoa..

    ReplyDelete