Sunday 13 April 2014

ZIARAH SINGKAT KE ISTANA KECIL

Alhamdulillah..tercapai hajat ziarah ke istana kecil,percaya atau tidak aku n hubby hanya singgah tak lebih 10 minit.Kawasan perkuburan kanak-kanak di sini terasing jauh dari perkuburan orang dewasa.Kepok arwah dah dipasang,nissan saja belum dipacak oleh pembuat kepok.Pada kepok ada nama arwah,tarikh meninggal masihi dan hijrah serta usia.Usia 1 hari.

Aku jeling nissan kubur sebelah kiri,usia 1 hari juga,tarikh 26 Feb,10 hari lepas arwah Fayyadh Husna.Kubur sebelah kanan tak tengok tarikh tapi usia 6 bulan,Ya Allah..dah pandai senyum ketawa meniarap agaknya kan...Ramai betul kawan2 arwah...Comel sangat kubur anak anak di sini umpama taman.Kawasan tanah agak becak tapi tak berair sebab hujan petang lately.

Aku rasa ada terlalu banyak untuk diucapkan tapi sebak tak terluah,dengar hubby menangis kecil aku dengan gagahnya kata b, jangan nangis,kan kita gembira ziarah anak.padahal aku pun nangis jugak.Aku cuma kata "Assalamualaikum anak mummy,mummy datang ni..Fayyadh Husna gembira dah bahagia ya sayang..mummy sayanggggg..."kemudian aku baca al fatihah dan berjanji akan datang lagi..thats it.Perasaan sedih yang penuh ketenangan,hilang sebentar rasa rindu,.Alhamdulillah..

8 comments:

  1. Ya Allah...tabahnya awk....sy yg baca post awk ni pun dh nangis sedih...Moga awk terus diberi kekuatan dan kesabaran untuk mengharungi ujian Allah ini...

    ReplyDelete
  2. Tak tabah pon ieda,malam tu jugak tewas..huhu..menangis2 marah hubby kenapa singgah kejap je..Astaghfirullah..hasutan syaitan pada somi isteri..huhu

    ReplyDelete
  3. Al-Fatihah untuk Fayyadh Husna..

    ReplyDelete
  4. bersabarlah wahai sahabat. sesungguhnya Allah sedang menyediakan yang terbaik untuk kalin di akhirat nanti... insyaallah, Fayyadh Husna pasti sedang gembira di sana.

    ReplyDelete
  5. Allahuakbar lebih kurang pulak crita kita. :'(. Al-fatihah untuk baby Fayyadh. Boleh saya dptkan e-mail Nuriz? Boleh borak panjang...

    ReplyDelete
  6. Allahuakhbar,.semoga diampunkan segala dosa2 kita..amin..boleh email ke nuriziman77@gmail.com :-)

    ReplyDelete