Tuesday 7 May 2013

MADE OF GLASS

Made of glass - sesuai for those endergone Fresh IVF or Frozen Embryo Transfer and IUIs..sebab? kita taknak buat apa apa saja yang dipercayai akan menyebabkan risiko terhadap penempelan embryo dan seterusnya membesar menjadi baby yang sihat. Paling ditakuti adalah miscarriage disebabkan risiko yang kita elakkan itu.(hati pun jadi made of glass juga,kalau once broken consider sold senang,ini takkkk)

Today,I realize yang hidup kita sebenarnya saling melengkapi.Sebab tengok betapa susahnya I nak dapat zuriat,my closest friend yang tengah lelah pregnant anak kelima dalam keadaan tak berapa larat kata tengok I yang struggle nak zuriat bagi dia kekuatan untuk carry the baby..membuatkan dia bersyukur dan redha setelah melihat kita yang ttc ni berhadapan macam macam dugaan untuk dapat permata hati.Kita pulak bersemangat nak ada zuriat tengok mereka.Bukankah ini saling melengkapi.

So guys, cheer up!Rupa rupanya kita dipilih Allah untuk jadi inspirasi pada yang lain. Mudah mudahan giliran kita akan tiba juga. Bila dan bagaimana?Kita tawakkal pada Allah.

8 comments:

  1. betul kak...semua kejadian x de yg sia2...ada hikmah :-)

    ReplyDelete
  2. so true... setiap yg Allah ciptakan bukan dengan sia-sia..pasti ada hikmahh disebalik semuanya... :)

    ReplyDelete
  3. Besar rahmat Allah pada kita semua :-)

    ReplyDelete
  4. Rahmat Allah tak terhitung kan..banyak lagi nikmat lain yang Allah beri pada insan2 seperti kita..cuma yg satu ini Allah uji sebab Allah sayangkan kita berbanding hamba-Nya yg lain diuji lain pula..pasti punya hikmah tersembunyi dgn setiap ketetapanNya ni..yes, let's cheer up k! :-)

    ReplyDelete
  5. betul tu..kita tak lengkap satu ni saja,yg lain almost perfect!hehe

    ReplyDelete
  6. dear sis, seronok baca entry sis yang sentiasa bersangka baik. Semoga sy akan dapat sedikit kekuatan dgn membaca entry sis. terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe..belajar untuk bersangka baik..we support each other ok! :-)

      Delete