Saturday 18 May 2013

IN 3 WEEKS TIME

In 3 weeks time...
I'm going to proceed FET, insha Allah..
Supposedly, period should come on 25th this month...
Gonna see doctor on day 14..
Frozen Embryo Transfer on day 18...
Am I ready?
The roller coaster feelings..
The cramp...
The negative whisper..
The mental torture..
The nervous...
The drugs...
The result..
The boss.....erkkk!! The boss??

Ya. Boss. Boss sapa? Boss hang lah! Boss sapa lagi.
Yang ni belum kira lagi! Bulan Januari aku dah cuti 14 hari @ 2 minggu ye kawan2...
Bulan Februari yang aku buat D n C tu dah cuti lagi 10 hari..
Dan bulan March yang aku bedah ektopic pregnancy tu cuti 30 hari @ sebulan..
Tepat 1/4/2013 aku naik kerja lepas cuti bedah, maknanya aku full kerja sebulan..
Bulan Mei pun aku full kerja sebulan..
Bulan Jun (lebih kurang mula FET 6/6/2013) aku cuti lagi seminggu..
Rasanya apa patut bagitau boss???
Adakah boss akan memahami atau tidak?
Patutkah aku medical leave begitu saja then naik kerja baru bagitau boss?
Atau patutkah aku kata pada boss begini
"saya cuma cuti seminggu, boss ada berlambak staf, saya anak seorang pun belum ada!"
 :-) :-)
*hamboii..cakap belakang buleh la..

11 comments:

  1. Bgtau jek kot.. klu bos yg jenis memahami senang sikit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah kan..kalau dia memahami lapang sikit dada ni..

      Delete
  2. Mcm i, mmg bgtau boss. Citer kt dia yg i buat treatment to have a baby. So far he understand n x de masalah nk bg cuti. Alhmdllh... Bgtau je kt boss kak, harap2 dia memahami... Smg Allah permudahkn :-)

    ReplyDelete
  3. Baik! Akan bagitau boss kalo cenggitu, tapi nanti dah dekat nak buat la. Tak tau lining uterus cantik ke tak untuk FET. Dah confirm baru la ngadap boss.

    ReplyDelete
  4. Suka la ayat yang last sekali tu...hihi. Boleh guna ayat tu..

    Apapun bagitau la boss. At least dia tahu apa terjadi kat staff dia..

    ReplyDelete
  5. Ayat dalam kepala je..hihi

    ReplyDelete
  6. semoga dipermudahkan segala urusan buat nuriz..ameen..cubalah baca doa nabi musa menghadap firaun nanti..insyaAllah, moga2 Allah beri kelancaran ye.. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selalu baca doa nabi zakaria,doa yg ni lom tau lg..nnt i google..tq

      Delete