Wednesday 24 December 2014

Rasa lega dan rasa belum lega

Nak dijadikan cerita hari ni submit borang mintak cuti 2 hari atas arahan en hubby, suddenly terbukak cerita ivf yang tangguh, then jadiklah proses explain mengexplain (rosak bahasa!).then tetiba aku ter emo bila tiba2 arwah baby masuk sama dalam topik, tak pasal2 menangis kat situ jugak! Aiyak..malunya bila diingat2kan..

Agaknya aku ni dah lama memendam plus dengan hormon tak menentu..then akhirnya bos kata u just do what u should do, sempat dia tanya kalau buat lagi aku akan mc macam dulu ke,aku pun kata yes..and..suddenly aku rasa lega sebab akhirnya terlerai kekusutan yang bertempek dalam kepala aku iaitu tentang cuti..Alhamdulillah..harap2 dia masih mengekalkan momentum understandingnya sampai lah masa proceed nanti..mudah2an..amin..inilah cerita rasa lega tu..

Dipendekkan cerita,today dah cd 44 and AF haven't show up..maka, semalam aku mesej dr masa cd42, aku tanya dr, saya tak period lagi. ( aku supposed jumpa dia cd10 kalau period )..then dia reply, datang hospital.

Esoknya aku mesej dia balik dalam pukul 4, dr, bahaya tak kalau tak period, kalau saya tunggu habis bulan 12 then jumpa dr bulan Januari boleh ke..

Then pukul 6 aku jawab sendiri mesej dr...takpe lah dr saya jumpa dr hari jumaat, saya sebenarnya dah risau...

See?Phsyco tak aku? Oh AF,janganlah main cak2 dengan diriku....inilah kisah rasa belum lega tu..

6 comments:

  1. Alhamdulillah... smg boss akak akan terus memahami... InshaAllah, smg Allah permudahkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah2an nina..esok nak serah diri ke hospital ni,.huhu

      Delete
  2. Betul...ly pon mcm tu thn lepas...terus terang dgn pengetua alhamdulillah pengetua faham dan suruh ly teruskan ivf...semoga Allah permudahkan segala urusan akak...amin ya rabb

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Ly atas doanya..semoga urusan Ly ipermudahkan,.

      Delete
  3. Saya pun camtu gak dulu masa gi ngadap gb tuk apply cuti,dlm dok explain tentang treatmnt diri blh termenangis teresak-esak plak dpn gb..malu plak bla mngenangkn saat tu.hihi...tp bgs gak sbb dia jd lebih memahami n senang nk mintak cuti lps tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah.memang malu kan..tapi journey ttc ni memang emo n sensitif.nak buat mcm mana...

      Delete