Daisypath - Anniversary

Sunday, 11 May 2014

Mummy in my own way

Air mata tumpah lagi..
Sana sini bicara tentang hari ibu..
Tv,blog,fb,iklan,pasaraya..
Sambutan hari Ibu di kalangan masyarakat dengan pelbagai cara..
Di mana2 sahaja..
Aku? I am a mummy in my own way..
Masih terasa saat hati berbahagia mengandungkan dan melahirkan arwah Nur Fayyadh Husna ke dunia ini..
Hanya 32 jam hayatnya di dunia ini..
Kemudian dia pergi ke pangkuan yang Maha Pencipta..
Selamanya sayang anak mummy dan ayah,walaupun kini dikau tiada..
Syukur padaMu Ya Allah kerana hanya memberikan yang terbaik untuk kami..
Mudah2an kami diizinkan sekali lagi dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah..
Sesungguhnya Allah sebaik2 yang mewarisi..

12 comments:

  1. sabar ye nuriz...memang skrang ni tgh hangat topik hari ibu sana sini...Insyallah...akan sampai rezeki kita...amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq mrs opi..mencurah2 air mata time tu..tak tertahan2..huhu..insha Allah, mudah2an diperkenankan hajat kita,,Amin,,

      Delete
  2. cherish the memory kak, sekurang-kurangnya akak dah merasa menjadi seorang ibu, walau seketika cuma... hugs...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Nina..Memori terindah dalam hidup,rasa bagaikan mimpi..'nikmat Tuhan yang mana satukah yang hendak kamu dustakan?' Surah Ar Rahman

      Delete
  3. Dear nuriz,tak terluah dgn kata2 rsanya :( ..semoga Allah SWT sentiasa kurniakan ketabahan dan kekuatan hati buat nuriz dan insan2 terpilih sprtmu..kebahagiaan dunia & akhirat..ameen..sungguh benar terkandung hikmah yg sgt besar buat kalian bertiga..bidadari syurga menunggumu yg pasti dear...ujian yg berat buat insan2 yg terpilih di sisiNya untuk memiliki ganjaran yg istimewa di sana kelak..berat mata memandang berat lg bahu yg memikul...mummy, stay strong..*hugs*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq umie..mengumpul kekuatan melalui doa umie dan rakan2 yang lain..terima kasih,.semoga Allah izinkan mummy dan baby bertemu di akhirat dalam keadaan yang riang gembira..Amin..

      Delete
  4. nuriz...igtlh janji2 Allah...dia mengambil sesuatu yg kita sayang tu kerana Dia ingin memberikan ganti yg terbaik untuk kita...insyaallah....moga terus tabah...hugs...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Ieda..saya cuba ingat selalu pesanan ini,Allah Maha Adil dan Maha Mengetahui..

      Delete
  5. kak Nuriz, sebak plak bila saya baca..Kak Nuriz, saya tak de kata2 yang blh tenangkan hati kak nuriz, tapi saya sentiasa harapkan yg terbaik tuk Kak Nuriz.. semoga kak Nuriz sntiasa tabah hadapi semua ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Sue..akak terima sahaja dengan redha..mudah2an,insha Allah..lain org lain dugaannya kan,akak juga doakan yg terbaik untuk Sue..Amin..

      Delete
  6. sy baru terjumpa blog akk...sy skrg berusaha sedaya upaya menahan sebak pilu dan seangkatanya kerana kegagalan ivf pertama saya...sakitnya kak teramat sgt..dlm 3 pasangan yg buat ivf sy seorg yg gagal..kedua mereka mengucapkn tahniah pd sy krn menyangka sy berjaya seperti mereka..hiba hati sy kak..doa kn sy untuk percubaan kedua kak..sy masa ada dua lg frezon embryo..insya allah selepas raya..doakn sy semoga pernantian sy selama hmpir 7thn ni berjaya...

    lynn

    ReplyDelete
  7. Akak faham perasaan lynn..kita yg TTC ni satu kapal dear..mudah2an percubaan fet berjaya..Amin..FET inshaAllah lagi relax daripada fresh IVF.Doa banyak2 mudah2an usaha lynn dan suami diberkati..masa 2ww nanti,lynn tengok movie atau siri2 yang komedi untuk elak stress..akak pun inshaAllah buat fet bulan 12 ni..sama2 kita berdoa ok..*hugs*

    ReplyDelete