Friday 12 June 2015

Kena warded

Ahad 7.6 aku dari malam memang plan nak jenjalan hari Ahad dengan family.Husband outstation Melaka.3 hari sebelum tu, Khamis,Jumaat,Sabtu aku pulun marathon posa ganti.Ada 5 hari lagi.Mau tak marathon. Tapi aku decide Ahad stop nanti nak sambung balik Isnin ngan Selasa.

Nak dijadikan cerita,maghrib tu aku still kat bandar lagi.Dah rasa sikit perut sakit.Masuk je kereta perut makin sakit.Ajak adik singgah solat maghrib kat petronas,then masa nak solat tu langsung takleh berdiri.kena solat duduk guna kerusi,aku macam eh! Kenapa pulak ni.

Then otw balik sakit makin kuat,aku genggam seatbelt kuat2,kalo adik aku terlanggar lubang sikit pun aku jadi sgt sakit.Aku dah makin takut,jgn lah jadi apa2 kat baby.Sampai rumah mak terus call Dr. Then Dr kata, mungkin kencing kotor,dia suruh minum air 3 liter then kencing banyak kali,lama2 sakit akan hilang.

Aku pun buat start 8.30 mlm minum dengan banyak n kencing banyak jugak.Pastu dalam 11.30 mula reda dan boleh sembahyang isyak cam biasa.Lega.Then aku tidur.Sedar2 pagi pukul 5 sakit balik macam mula2 tu.5.40 aku call Dr. Dr pun tengah mamai2 lagi suruh aku g hospital nak cek bukaan takut rahim terbukak,bahaya.  Takutnye aku masa ni..Ya Allah..selamatkan lah aku dan baby.,tak putus2 aku berdoa.Satu je yang buat aku tenang iaitu baby gerak macam biasa..good girl baby!

Sampai hospital dr cek baby ok,bukaan rahim pun takde.Ya Allah..lega rasa hati.Tapi kena warded 1 malam untuk masuk air dan antibiotik.So Isnin aku cek in, Selasa malam dah discaj.Sekarang still on ubat sampai 5 hari.So,apa jadik ngan puasa ganti aku lagi 2 hari tu.Mak aku dah tak bagi ganti dulu sebab takut kurang air lagi nanti kencing kotor.Tapi kalau aku puasa selang sehari takpe kot.Jangan straight macam hari tu..hihi

Moral:bersegeralah ganti puasa wahai diriku..,huhu
Moral 2:jgn kurang minum air nanti kena UTI

13 comments:

  1. Akak, kompem UTI eh? minum air barli tau... bleh legakan UTI. Alhamdulillah baby OK. saya dah abis ganti, ngam2 sebelum period... heheheh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye,mak ada cakap gak,tapi asik lupa je nk minum..dah abes dah ke.bagos2..hihi

      Delete
  2. Kak Nuriz!! Jaga kesihatan tau! Risau Yani dengar akak sampai warded mcm ni.....baby be strong ok utk mama Nuriz......amin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe..warded jap je,kecoh lebih..kurang minum air masak ni puncanye..huhu

      Delete
  3. take care mama nuriz

    mizz noor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq mizz noor..how's treatment so far?

      Delete
    2. belum rezeki mama nuriz :)

      Delete
  4. Dear jgn jalan byk sgt.. rest well.. and of course minum air byk2. take care!

    ReplyDelete
  5. Kak suka la moral yang pertama tu...hihi.
    Take care yek...minum air byk skit masa bersahur dan berbuka...

    ReplyDelete