Thursday 9 January 2014

34 WEEKS UPDATE

Petang 7hb gerak ke hospital.Sampai dalam 2.45 petang.Rutin biasa timbang berat, ambik bacaan blood pressure dan urin strip. Berat 65.7.Bulan lepas 64.4.Kali ni takde macam bulan lepas baby tinggalkan 100 gm je untuk mummy.Berat naik 1.3 kg. BP 120/80.Agak normal by the book di situ.Urin tak ada infection tapi kali ni ada sugar...ngeeeee...memang aku lately membelasah segala mende dengan alasan nanti pantang tak dapat makan!

Tak bagitau pun pada dr aku ada kebas kat hujung jari sebab aku baca itu simptom biasa orang peknen. Baby sihat, tak tunjuk muka macam biasalah. Tapi kepala dah ke bawah,dr kata air ketuban cukup.Dr siap kata kejap je perut dah besar,aku katalah saya rasa lama...hihi.Habis cek up kena buat CTG untuk cek jantung baby kat labour room. Kali kedua masuk sini so tak rasa nebes sangat la.First time dulu masa teman bff buat CTG.

Baby aktif sangat2 sepanjang CTG mungkin tak selesa kena strip sampai nurse kata nak pegi mana ni baby tak duk diam..nurse kata perut aku kecik..well...da biasa da dengar komen ni, tapi dia kata tak boleh caya perut kecik ni,dalam tu penuh dia je..haha...redho jek la kalo baby kuar besar nanti..

Hasil CTG jantung baby ok,aku app lagi 21/1 then akan jumpa dr lagi sekali pastu 14/2 serah diri untuk IOL - induce of labour..Ya Allah,.hanya kepadaMu aku bertawakkal..Selamatkanlah aku dan anakku,permudahkanlah segala urusanku..Ameen...




10 comments:

  1. Oh my... how times flies! kejap je dah 34 wks eh... inshaAllah, saya doakan baby kluar dgn rela hati...x yah paksa2... hehehe :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la,kalo boleh tak payahla sampai kena induce..huhu

      Delete
  2. Seronok dengar baby sehat mummy pon sehat...

    ReplyDelete
  3. Sekejap jer dah 34 miggu. Tak sabar nk tgk baby..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah CPT, tak sabar ni tapi takuuuutt,.:-)

      Delete
  4. adik sy masa peknwn jari tgn dia kebas2.. doa cakap kene berjaga2 sbb ada risiko utk terkena pre-eclampsia..

    ReplyDelete
  5. Thanx for the advise sis..nt nk tanya dr mcm mana..tp as long as BP normal,takpe kot..

    ReplyDelete
  6. semoga semuanya selamat. ibu n baby sihat.

    ReplyDelete
  7. Bestnye...dah tak lama dah nak jumpa bb :)

    ReplyDelete