Tuesday 10 December 2013

CHECK UP 29 WEEK

Hari ini dalam sejarah sebab tak tunggu lama untuk turn check up.Datang 3 pm,3.30 dah masuk bilik dr.Ada 3 couple before me, tapi mungkin tunggu nak admit bersalin kot.Alhamdulillah..

Hari ni anak mummy tak nak tunjuk mukanya,dua2 tangan tutup muka siap dengan kaki naik sekali dekat dengan muka.Punyalah tak kasi tengok.,huhu.Aku cadang nak print 4d hari ni tapi last2 print gambar yang bulan lepas jugak sebab mukanya lagi clear.

Hari ni double confirm jantina yang dah tau bulan lepas..ok guys...PINK BALLOONS...Hehe..its a girl!Alhamdulillah..actually beli baju pun memang gegirl punya pun.kot keluar boboy pakai la jugak yg dah beli tu nak yek.Kadang tu orang boleh nak anak lelaki la,pompuan la.Tahap TTC macam aku yang menunggu 8 tahun ni, dapat anak,Alhamdulillah sangat2..tak kisah jantina apa asalkan sihat..Amin..

Berat aku cuma naik 100gm dari bulan lepas,hairan betul.padahal keje aku lapor dan makan je.so dgn curiousnya aku tanya doktor berat baby berapa sebab sekarang berat aku macam statik je.Berat baby dah 1.6 kg.Kata dr lagi menjelang deliver boleh mencapai 2.6 hingga 2.8 kg.Revise edd 26.2.2014 tapi dr estimate awal 2 minggu dah bersalin sebab baby masa scan dah 30 weeks 6 days.Next check up 7.1 .2014. Masa tu dah 33 weeks.

Oh ya,perut aku kecik ye kengkawan.kalau cakap 7 bulan org tak caya pun.Mama pun kata kecik.Entahla...This time dr bagi virgin coconut oil sebagai tambahan supplemen yg ada,katanya untuk mudah bersalin.Mudah2an Ya Allah..Amin..


4 comments:

  1. Aamiin...
    Semoga dipermudahkan urusan akak...inshaAllah baby n mummy selamat...

    ReplyDelete
  2. Tq Ly..Amin.,baby Ly pun sihat2 juga tau!Amin..

    ReplyDelete
  3. Wah...baby girl!!! padan la pemalu kak.... Kisses from auty Nina for the baby ya :-)

    ReplyDelete
  4. Kisses diterima aunty Nina! :-).patut asik mengeras je,ada owg kiss dia rupanya haha

    ReplyDelete