Wednesday 3 July 2013

6 WEEK UPDATE

Ikut kalendar IVF aku hari ni dah 6 weeks, ikut dr tak tau lah..lebih kurang sama kot.Around 3 pm, ada setompok maroon blood sebesar syiling 50sen - syiling saiz lama yang besar tu,terus rasa panik.msg dr then he called.dr tanya app bila,aku kata isnin depan,dia kata lama lagi,so kalau rasa susah hati datang cek up hari ni.

Aku pun pegi hospital.sampai turn dah pukul 7,dr cek dia kata sarung baby tak cantik sangat sebab ada angle,patutnya bulat betul.then dr dengarkan heart beat baby,......first time dengar heart beat terus rasa indah sangat,tak tau nak ungkapkan dengan kata2,...Subhanallah....Maha Sempurna kejadian Allah..

Dr bg injection pregnyl,jumpa balik 7hb.maknanya lepas ni 4 hari sekali aku kena ambik injection.kalau tak seminggu sekali je. Apa yang boleh aku katakan ialah aku berada dalam fasa yang kritikal..aku perlu lebih rehat dan relsks,.mudah2an Allah permudahkan perjalananku..Amin..

17 comments:

  1. alhamdullilah..mudah2an semuanya selamat. tahniah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq suri,mudah2an Allah memberkati Suri juga..amin..

      Delete
  2. Alhamdullilah..tahniah..
    Moga selamat semuanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq CPT,mudah2an Allah memberkati CPT juga..amin..

      Delete
  3. saya tumpang gembira Nuriz :)
    bestnyaa.. tak sabar pulak saya nak buat.
    semoga Allah permudahkan perjalanan Nuriz & baby :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Pamela..saya doakan Pamela juga dipermudahkan segala urusan..amin..

      Delete
  4. Tahniah.. semoga baby membesar dgn sihat hendaknye.. amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Sizuka..semoga segala urusan Sizuka fipermudahkan Allah..amin..

      Delete
  5. Tahniah.. semoga baby membesar dgn sihat hendaknye.. amin..

    ReplyDelete
  6. insyaallah, sy doakan semuanya selamat. Semoga Allah berkati sis and baby sis. Amin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq shazrina.Semoga dipermudahkan segala urusan Shazrina juga..Amin..

      Delete
  7. ameen..moga2 Allah permudahkan dan semuanya lancar shj ye nuriz..rehat k..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq umie..mudah2an Allah memberkati umie sentiasa..Amin..

      Delete
  8. Kak nuriz.... Congratulation! Sohappy for u. And im so missing the boat! Hahahahaha.... Lama hibernate, padan muka i. Punya bz, x sempatbukak blog pun... Anyway, do take care of urself ya. I doakan Allah lindungi akak n the precious baby inside :-) seronoknya!! :-D

    ReplyDelete
  9. Thanks nina, selamat berbusy hihi..mungkin rezeki kali ni atas doa semua orang termasuk nina juga.akak doakan semua urusan nina dipermudahkan,doa yg nina ajartu akak amalkan juga..tq,bagus doa tu.

    ReplyDelete
  10. hani doakan semoga semuanya yang terbaik untuk nuriz and baby...seronok nya..
    take care of urself...jangan stress-stress dan rehat banyak-banyak k...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks a lot dear..sedang gigih menjagw diri..mudah2an berkekalan rezeki ini..doa banyak2 untuk honeylily juga..amin..

      Delete