Thursday 5 June 2014

Again..dengan izin Allah

Dalam pada aku kata taknak risau period tak datang, 2 kali gak aku sms doktor tanya pasal hal aku tak period..haha..taknak risau konon..kali pertama aku sms 29 Mei.Selalunya, lambat macam manapun doktor akan balas.Kali ni tak.Sampai hari ni dia tak balas.Lagipun apalah urgentnya setakat tak period kan..lainlah bleeding ke, sakit kuat ke..

Hari ni dah seminggu doktor tak reply, aku sms lagi bagitahu aku miss period bulan Mei. Today dah 5 Jun. Aku takut November nanti period tak datang.Macam mana nak proceed FET Disember nanti. Dalam 10 minit doktor call.Rupanya dia nampak message aku yang first tapi tak sempat nak balas, message kedua ni dia terus call lagi senang. Di pihak aku pulak memang taknak call dia sebab tak urgent macam mengganggu pulak nanti kan..

Jawapan dia, biar je kalau bulan Jun pun tak ada.3 bulan before FET jumpa doktor nanti doktor betulkan period. Aku cakapla aku memang kena jumpa dia 11.8 untuk cek lebihan daging vagina tu ada lagi ke tak.So, ok. Jawapannya biar je. Legalah sikit aku rasa.

Tup tup nak solat maghrib ada secalit darah period kat panty. Hehe..kebetulan sungguh..agaknya takut kena  'betulkan', period pun keluar..Alhamdulillah..Allah izinkan..

*dalam lega period, tetiba sedih tak dapat baca yassin malam ni..nanti mummy dah bersih, mummy baca yassin lagi ye sayang..kita baca sama2.:'(

16 comments:

  1. Hehe..pamela sgtt memahami eh..: )

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye la.. lega rasa kan :) saya pernah lalu period tak teratur. lepas tu hati tak sabar nak mula FET.. lepas 3 cycle tak cantik terus buat. nasib baik Nuriz dah period skrg. ada masa lagi clear sampai Nov. semoga di permudah kan.. :)

      Delete
    2. Nuriz.... blog URL saya dah tukar ke http://pemjourney.blogspot.com/

      Delete
  2. that is always the case akak...bila buat preggy test (of course negative) or nak call doc n set appointment, mesti period datang....heheheh....tapi memang pun itu dgn izin Nya :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak ada terfikir nk buat preggy test ckp kat hubby dia kata tak payahla..nnt dtg la period tu..haha..perasan betul..

      Delete
    2. Ehh..betul la swetT, kak nuriz..selalu mcmni kan..hrni test..tup2 esok tu mai period...hehe..main cak2 plak dah :-)

      Delete
    3. Hmm..da nak 9 tahun dah mcm tuu..hikhik

      Delete
  3. Alhamdulillah.baik kan Allah pada kita? :)

    ReplyDelete
  4. kak nuriz, sue slalu period on time, n makin lama makin cepat..tapi pnah terjadi tup2 lmbt, time tu ade sedikit perasaan berangan mcm pregnant.. hahahah.. rupa2nya hormon x btul.. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak da nak 9 tahun tak abes lg fefeeling nak buat preggy test tu..tapi masa IVF tak datang pulak keberanian nak buat upt sendiri,end up gynea yang buatkan..ntah hapa2 lah..

      Delete
    2. Fefeeling kita sama la kak nuriz..dh 8 thn lebih ni tiap2 bulan masih lg mghrap tester tu naik 2 lines..in sha Allah mudah2an rezeki kita semua nnti ye kak..mana thu kan ganjaran besar buat hambaNya yg bersabar :-)

      Delete
  5. Semoga Allah permudahkan segala urusan akak.. Amin.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ameen..tq dik..Sizuka take care tau..

      Delete