Friday 21 March 2014

SURAH YASSIN BUAT BUAH HATI

Alhamdulillah..aku dah habis nifas subuh semalam..actually malam khamis dah agak clear tapi tak confident nak mandi,maka subuh baru mandi..hah..menggigil gigil mandi air sejuk subuh2..34 hari berpantang dah tak berapa pantang dah.hanya stokin yang masih kekal di kaki.segala rutin2 pantang yang lain dah tak buat dah,mama pun dah balik.hubby yang jaga so..faham2lah..dengan hubby semua mende boleh saja.

Malam semalam lepas maghrib buat bacaan yassin sendirian khas untuk arwah anak..Ingatkan tak berlaku apa2 tetapi penangan surah yassin begitu terkesan di lubuk hati,,yang paling syahdu ialah kalau boleh tiada ibu yang mahu membacakan surah yassin untuk anaknya,kalau boleh semua ibu mahu anaknya yang membacakan surah yassin untuknya apabila ibu meninggal dunia..tetapi semuanya tertakluk kepada qada dan qadar Allah Taala..Akulah ibu yang terpilih itu..Aku pohon padaMu Ya Allah kurniakan kepada kami suami isteri hati yang redha dan ikhlas atas ujian yang Engkau berikan..Amin..

Ngam2 habis Yassin buat buah hati hubby muncul di pintu balik kerja,dengar aku   tersedu2 dengan surah yassin di tangan,terus peluk aku dan aku mula tenang semula kerana yakin tidak sendirian mengharungi kesedihan,hubby juga sama.
Bayi yang meninggal dunia suci dan bersih dari segala dosa..Surah yassin untukmu anakku adalah tanda kasih mummy dan tanda kesyukuran kerana Allah memilihmu untuk berada di tempat terbaik di sisinya,.Insha Allah..Amin Ya Rabb..


13 comments:

  1. Salam... Ni 1st time sy bc blog ni..dan sy turut sedih dgn kehilangan ur lil precious baby..berat mata memandang,berat lg bahu yg memikul..semoga akak n baby dipertemukan di syurga yg mn ianya kekal abadi insyaAllah..al fatihah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah mudahan sis..terima kasih atas doa yg diberi,insha Allah saya cuba kuat..thanks..

      Delete
  2. Bergenang air mata ni membaca... terasa berat mata memandang, tapi saya tahu bahu yg memikul pastinya lebih lagi... stay strong kak...

    ReplyDelete
  3. Pasti ada manis yang menanti ke hadapan dear..banyakkan bersabar,Allah swt sentiasa bersama kita....jln2 blogwalking
    jemput follow blog i ye
    http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. mengalir air mata waktu baca post ni.. be strong babe... in shaa allah dia menunggumu di syurga...

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum..
    Sis your blog mengenai your journey dlm ivf it really touches me..you sgt kuat...saya pun dalam ivf treatment juga..masih dlm proses suntik2 sebelum ovum pickup next week..your info sgt berguna utk dijadikan rujukan..

    Allah bless you sister♡♡

    ReplyDelete
  6. Wassalam..Thanx sis..have a smooth sailing ivf journey ok.Akak doakan u berjaya conceive..Allahumma Amin..

    ReplyDelete
  7. Assalam..salam ziarah sesama TTC..

    yang paling syahdu ialah kalau boleh tiada ibu yang mahu membacakan surah yassin untuk anaknya,kalau boleh semua ibu mahu anaknya yang membacakan surah yassin untuknya apabila ibu meninggal dunia.. <<<-----ayat ni menyentuh hati saya sangat2... menitik air mata depan pc..

    saya sempat mengetahui yg saya mengandung hampir 2 bulan cuma 3 hari saja sebelum keguguran..wlupun cuma keguguran..saya baca yassin utk tenangkan diri & hati... mmg sebak...

    sebab kandungan tu saya tunggu lepas perkahwinan hampir 8 thn bulan 8 nih... Allah..berat dugaan utk kita kan sis... :'(

    *lap air mata*

    ReplyDelete
    Replies
    1. lupa..jemput singgah blog ttc saya yg suam2 kuku tuu.. http://phatlady80.blogspot.com/

      Delete
    2. Surah Yassin hati Al-Quran..semoga kita sentiasa diberi kerajinan membacanya..Amin..Rasa sedih datang dan pergi..sama sama kita berdoa agar dibei peluang lagi untuk hsmil baby yang sihat walafiat.jangzn kita putus asa ye sis!

      Delete